24 lines
3.6 KiB
Markdown
24 lines
3.6 KiB
Markdown
MEZI JEDNOTLIVÝMI SEZENÍMI
|
|
--------------------------
|
|
Pokud hrajete příběh, který trvá déle než jedno sezení, věnuj po každém sezení trochu času uspořádání myšlenek. Napiš si několik poznámek o tom, co jste právě odehráli, aby sis příště vzpomněl na to, co se stalo. Pak si promysli postavy, scény nebo problémy, které bys mohl představit v příštím sezení.
|
|
Stejně jako předtím, neplánuj příliš daleko! A rozhodně neplánuj dál než na příští sezení. Hráči, pravidla a kostky budou vždy příběh rozvíjet nečekaným směrem. Kromě toho by se většina příběhu měla odehrávat v reálném čase se všemi hráči.
|
|
|
|
### ZÁHADY
|
|
Při plánování dalšího sezení věnuj zvláštní pozornost listu „POZNÁMKY“. Projdi si „Záhady“ a pokus se vymyslet k nim některé možné řešení. Je dobré vymyslet ke každé záhadě více než jedno řešení. Pokud je jednou z vašich Záhad otázka „Co je v baňce profesora Moodyho?“, může být řešení: „Je to léčivý nápoj, který mu pomáhá od starých ran.“ nebo „Je to mnoholičný lektvar, protože je to někdo jiný.“
|
|
Pokud tě nenapadá žádné řešení Záhady, je to také v pořádku! Ty i hráči jste dost chytří na to, abyste na to do konce příběhu přišli.
|
|
K žádnému řešení se příliš neupínej. Na otázku „Proč Snape při zápase famfrpálu mumlal zaklínadlo?“ můžeš odpovědět třeba takto: „Protože proklínal Harryho koště.“ To by mohlo být vtipné. Pokud však hráči odpoví „Protože bránil někomu jinému v proklínání Harryho koštěte“, měl by ses přiklonit k této odpovědi.
|
|
Pokud však odpoví „Protože proklínal potlouk“ ale ve hře žádný nebyl, nemůže to být řešení. Vždy se řiď odpovědí hráčů, pokud není v rozporu s něčím, co se již v příběhu stalo.
|
|
|
|
### HROZBY
|
|
Nakonec by sis měl zapsat Hrozby. Hrozby jsou události jako „Voldemort se vrací“, „Studenti jsou zkamenělí“ nebo „Všichni potřebují rande na Vánoční ples“. Tím si zaznamenáš problémy, kterým hlavní postavy v příběhu čelí.
|
|
Hlavní postavy mohou o nějaké hrozbě vědět předem nebo se hrozba objevit v některém z dalších sezení. Když se stane něco zvláštního nebo nečekaného, je to často kvůli Hrozbě. Hrozby mohou být také odpověďmi na Záhady.
|
|
Hrozby mohou být velké věci, jako například „V Bradavicích se pohybují mozkomorové“, nebo malé věci, jako například „Příští týden je zkouška z lektvarů“. Pokud to ohrožuje cokoliv, na čem postavám záleží, je to Hrozba.
|
|
Hrozby mají čtyři části. První je název. Jedná se o krátkou větu, která popisuje, o jakou hrozbu se jedná, například „Sirius Black utekl z Azkabanu“.
|
|
Druhou je krátký seznam postav, které jsou ohrožené, a postav, které jsou hrozbou. Obvykle sem patří všechny hlavní postavy, ale ne vždy.
|
|
Třetí popisuje, co je v sázce. Co hlavní postavy ztratí, pokud se hrozba naplní, například „Harryho život“.
|
|
Čtvrtá část představuje další kroky hrozby. Vždy bys měl ukázat náznaky toho, že se chystají další kroky Hrozby, a dát hlavním postavám šanci je zastavit. Pokud je však nezastaví, hrozba se vyplní.
|
|
|
|
Ujisti se, že Hrozby po každém sezení aktualizuješ. Kterákoli ze čtyř částí se mohla změnit v závislosti na tom, co se v příběhu stalo.
|
|
|
|
To je vše! Už víš vše, co potřebuješ ke hře a k vytvoření svého příběhu o Bradavicích. Proveďte své tahy, držte se svého plánu a zásad a bavte se.
|
|
|