<description>V roce 1984 se devatenáct komunistických stran z celého světa spojilo, aby vytvořilo Mezinárodní revoluční hnutí (MRH). Tyto revoluční marxisticko-leninistické strany z globálního jihu i severu se spojily, aby si ujasnily jak společně čelit imperialismu a provádět revoluci v realitě světa 80. let 20. století. Ruská i Čínská revoluce byly poraženy, a to vyžadovalo silnou reflexi teorie a praxe.
Po dlouhých debatách a obrovské zkušenosti Komunistické strany Peru ve vedení lidové války sepsalo nakonec MRH v roce 1993 zlomové prohlášení.</description>
<description>Jaké vlastnosti by měla mít organizace, aby se stala předvojem nové společnosti a lidí? Jaké metody budování strany by tomu měly odpovídat? Jaká by měla být pozice strany v diktatuře proletariátu? Může si dnes proletářská strana zachovat komunistické kvality, aniž by se stala maoistickou stranou? Je maoistická strana pouze jiný název pro komunistickou stranu? Nebo ve své podstatě a metodách práce obsahuje něco nového?
Třídy (nebo jejich části) v epoše kapitalismu vyjadřují a uskutečňují své zájmy hlavně nástrojem politické strany (společenské organizace).</description>
<description>Tyto poznámky vznikly v našem čtenářském kroužku jako výpisky shrnující knihu Strategy for the Liberation of Palestine z roku 1969 od Lidové fronty pro osvobození Palestiny (PFLP).
Kniha poskytuje obecnou metodu politického studia, analýzy a práce. Aplikuje ji na konkrétní podmínky palestinského osvobození konce 60. let.
Politická metoda # Stojíme proti alianci nepřátel. Musíme proti ní budovat alianci přátelských sil. Přátelský i nepřátelský tábor jsou aliance s vnitřními rozpory. Revoluce vyžaduje vědecké politické myšlení a konkrétní plánování strategie.</description>
<description>Tyto poznámky vznikly v našem čtenářském kroužku jako výpisky shrnující knihu Philosophical Trends in the Feminist Movement od Anuradhy Ghandy (2006).
Úvod #Historie # S rozvojem kapitalismu přichází i první kolektivní ženský boj proti útlaku; emancipace žen byla palčivější než kdy dřív;útlak žen existoval již před kapitalismem, s příchodem soukromého vlastnictví
odcizení tradiční ženské práce do továren = změna statutu, útlak ze strany zaměstnavateleženy si svůj útlak uvědomovaly už dříve; útlak vokalizovaly v lidovém umění (písně, popěvky, idiomy, básně) reinterpretace mýtů a eposů (Mahabharata)</description>
<description>Setkání našeho čtenářského kroužku se odehrávají podle této šablony:
Úvod (30 minut):
Usazení Úvodní kolečko: Jak se jmenujete, jaký používáte rod a zájmena? Jaké máte dnes potřeby, aby vám bylo dobře a aby se dosáhlo toho, co vás zajímá? Co jste zvládliy přečíst? Úvod k textu: Minimalistické shrnutí, o čem byl text. Diskuze o textu (30 až 60 minut):
Vyberte si myšlenku, která vás v textu zaujala. Shrňte ji pro ostatní.</description>
<description>Na základě četby Příručky konstruktivní kritiky v našem čtenářském kroužku jsme připraviliy toto shrnutí klíčových bodů. Může sloužit jako kartička s tahákem, který je po ruce, když se zrovna ocitnete v situaci vyžadující konstruktivní kritiku.
Pokud v kolektivu nebo organizaci praktikujete kroužky kritiky-sebekritiky, můžete si rozdat tyto kartičky a postupovat podle nich.
Tahák nenahrazuje četbu knihy. Připomíná důležité prvky v přehledném pořadí, ale kontext pro ně a srozumitelné vysvětlení najdete v knize.</description>
<description>My, níže podepsané mezinárodní organizace a jednotlivci, žádáme zastavení obtěžování a útoku na indického intelektuála a aktivistu K. Muraliho.
V 6 hodin ráno 13. srpna 2024 se osm členů Národní vyšetřovací služby (NIA) v rámci vytrvalé kampaně obtěžování a zastrašování dožadovalo vstupu do domu v Thevakkalve ve státě Kérala, kde přebývá K. Murali (soudruh Ajith). K. Murali, který byl doma sám, jim dovolil vstup, až se dostaví jeho právník. Namísto čekání však přepadová jednotka vyrazila zadní dveře a zabavila mu počítač, telefon, tablet a několik USB disků, stejně jako pár starých časopisů a pamfletů o Dodatkovém zákonu o občanství.</description>