MEZI JEDNOTLIVÝMI SEZENÍMI -------------------------- Pokud hrajete příběh, který trvá déle než jedno sezení, věnuj po každém sezení trochu času uspořádání myšlenek. Napiš si několik poznámek o tom, co jste právě odehráli, aby sis příště vzpomněl na to, co se stalo. Pak si promysli postavy, scény nebo problémy, které bys mohl představit v příštím sezení. Stejně jako předtím, neplánuj příliš daleko! A rozhodně neplánuj dál než na příští sezení. Hráči, pravidla a kostky budou vždy příběh rozvíjet nečekaným směrem. Kromě toho by se většina příběhu měla odehrávat v reálném čase se všemi hráči. ### ZÁHADY Při plánování dalšího sezení věnuj zvláštní pozornost listu „POZNÁMKY“. Projdi si „Záhady“ a pokus se vymyslet k nim některé možné řešení. Je dobré vymyslet ke každé záhadě více než jedno řešení. Pokud je jednou z vašich Záhad otázka „Co je v baňce profesora Moodyho?“, může být řešení: „Je to léčivý nápoj, který mu pomáhá od starých ran.“ nebo „Je to mnoholičný lektvar, protože je to někdo jiný.“ Pokud tě nenapadá žádné řešení Záhady, je to také v pořádku! Ty i hráči jste dost chytří na to, abyste na to do konce příběhu přišli. K žádnému řešení se příliš neupínej. Na otázku „Proč Snape při zápase famfrpálu mumlal zaklínadlo?“ můžeš odpovědět třeba takto: „Protože proklínal Harryho koště.“ To by mohlo být vtipné. Pokud však hráči odpoví „Protože bránil někomu jinému v proklínání Harryho koštěte“, měl by ses přiklonit k této odpovědi. Pokud však odpoví „Protože proklínal potlouk“ ale ve hře žádný nebyl, nemůže to být řešení. Vždy se řiď odpovědí hráčů, pokud není v rozporu s něčím, co se již v příběhu stalo. ### HROZBY Nakonec by sis měl zapsat Hrozby. Hrozby jsou události jako „Voldemort se vrací“, „Studenti jsou zkamenělí“ nebo „Všichni potřebují rande na Vánoční ples“. Tím si zaznamenáš problémy, kterým hlavní postavy v příběhu čelí. Hlavní postavy mohou o nějaké hrozbě vědět předem nebo se hrozba objevit v některém z dalších sezení. Když se stane něco zvláštního nebo nečekaného, je to často kvůli Hrozbě. Hrozby mohou být také odpověďmi na Záhady. Hrozby mohou být velké věci, jako například „V Bradavicích se pohybují mozkomorové“, nebo malé věci, jako například „Příští týden je zkouška z lektvarů“. Pokud to ohrožuje cokoliv, na čem postavám záleží, je to Hrozba. Hrozby mají čtyři části. První je název. Jedná se o krátkou větu, která popisuje, o jakou hrozbu se jedná, například „Sirius Black utekl z Azkabanu“. Druhou je krátký seznam postav, které jsou ohrožené, a postav, které jsou hrozbou. Obvykle sem patří všechny hlavní postavy, ale ne vždy. Třetí popisuje, co je v sázce. Co hlavní postavy ztratí, pokud se hrozba naplní, například „Harryho život“. Čtvrtá část představuje další kroky hrozby. Vždy bys měl ukázat náznaky toho, že se chystají další kroky Hrozby, a dát hlavním postavám šanci je zastavit. Pokud je však nezastaví, hrozba se vyplní. Ujisti se, že Hrozby po každém sezení aktualizuješ. Kterákoli ze čtyř částí se mohla změnit v závislosti na tom, co se v příběhu stalo. To je vše! Už víš vše, co potřebuješ ke hře a k vytvoření svého příběhu o Bradavicích. Proveďte své tahy, držte se svého plánu a zásad a bavte se.