rozděleno
This commit is contained in:
parent
0c99285089
commit
f08cb2d7fa
1 changed files with 0 additions and 49 deletions
|
@ -15,52 +15,3 @@ BUDEŠ POTŘEBOVAT...
|
|||
- Náhradní papír/sešit
|
||||
- Indexové karty (nepovinné)
|
||||
|
||||
Vysvětlení pravidel
|
||||
-------------------
|
||||
První sezení začni tím, že všem vysvětlíš, že se scházíte, abyste společně vytvořili originální příběh ze světa Harryho Pottera.
|
||||
Každý z hráčů bude hrát jednu z hlavních postav tohoto příběhu. Ty budeš Vypravěčem, který hraje všechny a všechno ostatní. Budeš přitom popisovat svět a představovat nehráčské postavy, jako jsou učitelé a ostatní studenti. Budeš také provázet příběhem tím, že budeš klást otázky, představovat hrozby a/nebo záhadné události a pomáhat všem s pravidly.
|
||||
|
||||
Poté si společně projděte následující základní pravidla:
|
||||
|
||||
### TAHY
|
||||
Kdykoli chce hráč něco udělat - například seslat kouzlo, ohromit učitele nebo se postavit tváří v tvář nestvůře - provede tah. Tahy jsou všechny různé akce, které mohou hráči provést v průběhu hry. Tahy hráčů říkají: "Udělám tohle, aby se stala tahle věc".
|
||||
Hráči mají tři druhy tahů. Základní tahy se používají, když hráči hází, aby zjistili, jestli a jak se něco stane. Magické tahy se používají, když hráči sesílají kouzla. Famfrpálové tahy se používají, když se hraje tzv. Famfrpálový zápas. I ty vypravěči máš tahy, ale fungují trochu jinak.
|
||||
Pokud něco v příběhu vybídne k tahu, hráč musí tento tah provést. Když někdo provede tah, musí se v příběhu odehrát výsledek.
|
||||
Tahy můžeš vyvolat, ale každý by měl dávat pozor, kdy k nim dojde.
|
||||
Pamatuj, že tahy se dějí pouze tehdy, když se v příběhu něco stane. Pokud někdo řekne: "Chci se postavit tváří v tvář nebezpečí", měl bys říct: "Skvělé, jak to uděláš?".
|
||||
Pokud chceš, můžeš s hráči rychle projít základní tahy a magické tahy.
|
||||
|
||||
|
||||
### VLASTNOSTI
|
||||
Každá čarodějka nebo čaroděj má pět vlastností, které ji charakterizují. Jsou jim přiřazené body, které mohou být kladné pro silné stránky nebo záporné pro slabé stránky. Těchto pět vlastností je následujících: Statečnost, Lstivost, Intelekt, Věrnost a Magie.
|
||||
Statečnost popisuje odvahu, čestnost, poctivost a odvahu čarodějky nebo čaroděje.
|
||||
Lstivost popisuje schopnost čarodějky nebo čaroděje napálit, skrývat se, klamat nebo manipulovat.
|
||||
Intelekt popisuje čarodějčin důvtip, znalosti, paměť a schopnost shromažďovat informace.
|
||||
Věrnost popisuje čarodějovu vstřícnost a oddanost přátelům a spolužákům.
|
||||
Magie popisuje čarodějovu dovednost sesílat kouzla, vyrábět lektvary nebo používat magické předměty.
|
||||
Když tah nařídí hráči hodit, téměř vždy ho požádá, aby k výsledku přičetl body pro nějakou vlastnost.
|
||||
|
||||
### HÁZENÍ
|
||||
Házením kostkami se určuje, co se v příběhu stane, když čaroděka nebo čaroděj udělá něco, kdy výsledek je nejistý. Všechny základní tahy říkají hráči, aby házel.
|
||||
Postup je jednoduchý: Hráč hodí dvěma šestistěnnými kostkami a výsledky sečte. Poté přičte všechny příslušné body vlastností nebo bonusy. Pokud je součet 10 nebo vyšší, uspěje. Pokud je výsledek mezi 7 a 9, uspěje, ale je to spojeno s určitou cenou. Pokud je 6 nebo méně, neuspějí, ale mohou si připsat bod zkušenosti. Hráči si sami řeknou, jak uspějí, ale ty (vypravěč) jim řekneš, co se stane, když neuspějí.
|
||||
|
||||
### STAVY
|
||||
|
||||
Někdy se stane, že se postava čarodějky nebo čaroděj vyděsí, když čelí příšeře, nebo je vystresovaná z příliš velkého množství školních úkolů, nebo žárlí na přítelovu zamilovanost. Může mít zlomenou ruku po pádu z koštěte nebo zjistí, že zvrací slimáky poté, co jí zasáhla kletba. Tyto negativní stavy se nazývají Stavy. Stavy mohou být emocionální nebo fyzické. Když někdo neuspěje v hodu, může si jako důsledek přivodit Stav.
|
||||
|
||||
Osm možných Stavů je následujících: Vystrašený, Naštvaný, Vystresovaný, Žárlivý, V rozpacích, Zraněný, Prokletý a V bezvědomí.
|
||||
|
||||
Emocionální stavy jako Vystrašený, Naštvaný, Vystresovaný, Žárlivý a V rozpačitý zmizí, když čarodějka nebo čaroděj podlehne svým negativním pocitům. Mohou být také odstraněny, pokud je jiná čarodějka nebo čaroděj utěšuje nebo podporuje, nebo změněny na jiný Stav, pokud stráví čas se svým mazlíčkem.
|
||||
|
||||
Fyzické stavy jako Zraněný, Prokletý a Bezvědomí musí být vyléčeny pomocí léků nebo kouzel.
|
||||
|
||||
|
||||
### ŠTĚSTÍ
|
||||
Každá čarodějka nebo čaroděj má malou zásobu Štěstí, kterou může v případě nouze použít. Když chce hráč udělat něco, co by normálně nedokázal, například seslat kouzlo, které nezná, nebo provést nemožné chycení ve Famfrpálu, může si označit bod Štěstí, aby to dokázal. Každá čarodějka nebo čaroděj má 3 body Štěstí.
|
||||
|
||||
### AGENDA
|
||||
Všichni dohromady máte společnou agendu. Jedná se o tři cíle, kterých se všichni snažíte dosáhnout při hraní příběhu. Agenda vaší skupiny je následující:
|
||||
|
||||
1) Živě vykreslete kouzelnickou internátní školu. O širším kouzelnickém světě se dá vyprávět mnoho příběhů. Tento je však o mladých čarodějkách a čarodějích ve škole. Vaším úkolem je tento příběh vyprávět a oživit.
|
||||
2) Naplňte životy studentů tajemstvím, úžasem, nebezpečím a nadějí. Čas strávený ve škole Čar a kouzel je mnohem víc, než jen sezení ve třídě a zkoušení. Musíte zažít zázraky, zodpovědět tajemné otázky a čelit netušeným hrozbám.
|
||||
3) Zahrajte si a zjistěte, co se stane. Tato hra je o překvapení a spolupráci. Příběh budujete společně, scénu po scéně a sezení po sezení. Je v pořádku, když si jako vypravěč naplánuješ věci, které bys chtěl, aby se staly. Ale nakonec celý příběh a průběh hry záleží na hlavních postavách a kostkách.
|
||||
|
|
Loading…
Reference in a new issue