diff --git a/in_between_sessions.md b/in_between_sessions.md new file mode 100644 index 0000000..b4c83bc --- /dev/null +++ b/in_between_sessions.md @@ -0,0 +1,24 @@ +MEZI JEDNOTLIVÝMI SEZENÍMI +-------------------------- +Pokud hrajete příběh, který trvá déle než jedno sezení, věnuj po každém sezení trochu času uspořádání myšlenek. Napiš si několik poznámek o tom, co jste právě odehráli, aby sis příště vzpomněl na to, co se stalo. Pak si promysli postavy, scény nebo problémy, které bys mohl představit v příštím sezení. +Stejně jako předtím, neplánuj příliš daleko! A rozhodně neplánuj dál než na příští sezení. Hráči, pravidla a kostky budou vždy příběh rozvíjet nečekaným směrem. Kromě toho by se většina příběhu měla odehrávat v reálném čase se všemi hráči. + +### ZÁHADY +Při plánování dalšího sezení věnuj zvláštní pozornost listu „POZNÁMKY“. Projdi si „Záhady“ a pokus se vymyslet k nim některé možné řešení. Je dobré vymyslet ke každé záhadě více než jedno řešení. Pokud je jednou z vašich Záhad otázka „Co je v baňce profesora Moodyho?“, může být řešení: „Je to léčivý nápoj, který mu pomáhá od starých ran.“ nebo „Je to mnoholičný lektvar, protože je to někdo jiný.“ +Pokud tě nenapadá žádné řešení Záhady, je to také v pořádku! Ty i hráči jste dost chytří na to, abyste na to do konce příběhu přišli. +K žádnému řešení se příliš neupínej. Na otázku „Proč Snape při zápase famfrpálu mumlal zaklínadlo?“ můžeš odpovědět třeba takto: „Protože proklínal Harryho koště.“ To by mohlo být vtipné. Pokud však hráči odpoví „Protože bránil někomu jinému v proklínání Harryho koštěte“, měl by ses přiklonit k této odpovědi. +Pokud však odpoví „Protože proklínal potlouk“ ale ve hře žádný nebyl, nemůže to být řešení. Vždy se řiď odpovědí hráčů, pokud není v rozporu s něčím, co se již v příběhu stalo. + +### HROZBY +Nakonec by sis měl zapsat Hrozby. Hrozby jsou události jako „Voldemort se vrací“, „Studenti jsou zkamenělí“ nebo „Všichni potřebují rande na Vánoční ples“. Tím si zaznamenáš problémy, kterým hlavní postavy v příběhu čelí. +Hlavní postavy mohou o nějaké hrozbě vědět předem nebo se hrozba objevit v některém z dalších sezení. Když se stane něco zvláštního nebo nečekaného, je to často kvůli Hrozbě. Hrozby mohou být také odpověďmi na Záhady. +Hrozby mohou být velké věci, jako například „V Bradavicích se pohybují mozkomorové“, nebo malé věci, jako například „Příští týden je zkouška z lektvarů“. Pokud to ohrožuje cokoliv, na čem postavám záleží, je to Hrozba. +Hrozby mají čtyři části. První je název. Jedná se o krátkou větu, která popisuje, o jakou hrozbu se jedná, například „Sirius Black utekl z Azkabanu“. +Druhou je krátký seznam postav, které jsou ohrožené, a postav, které jsou hrozbou. Obvykle sem patří všechny hlavní postavy, ale ne vždy. +Třetí popisuje, co je v sázce. Co hlavní postavy ztratí, pokud se hrozba naplní, například „Harryho život“. +Čtvrtá část představuje další kroky hrozby. Vždy bys měl ukázat náznaky toho, že se chystají další kroky Hrozby, a dát hlavním postavám šanci je zastavit. Pokud je však nezastaví, hrozba se vyplní. + +Ujisti se, že Hrozby po každém sezení aktualizuješ. Kterákoli ze čtyř částí se mohla změnit v závislosti na tom, co se v příběhu stalo. + +To je vše! Už víš vše, co potřebuješ ke hře a k vytvoření svého příběhu o Bradavicích. Proveďte své tahy, držte se svého plánu a zásad a bavte se. +Translated with DeepL.com (free version)