ale co když
This commit is contained in:
parent
110325f6d4
commit
23f7fe6e04
1 changed files with 38 additions and 0 deletions
38
but_what_if.md
Normal file
38
but_what_if.md
Normal file
|
@ -0,0 +1,38 @@
|
||||||
|
ALE CO KDYŽ ...
|
||||||
|
---------------
|
||||||
|
|
||||||
|
### ...někdo mluví příliš nebo málo?
|
||||||
|
|
||||||
|
Obvykle to můžeš vyřešit tak, že tišším hráčům položíš otázku typu „Co si o tom myslíš?“ nebo „Co právě teď děláš?“. Nezapomeň použít jméno jeho či její postavy!
|
||||||
|
Měj na paměti, že někdy jsou tišší hráči rádi, když mohou sedět a jenom sledovat příběh. Nenuť je, aby se zapojili, jen jim nabídni příležitost.
|
||||||
|
Pokud jsi to ty, kdo příliš mluví, pokládej ostatním otázky. Můžeš se ptát i na věci jako „Jak vypadá místnost?“ nebo „Jak se právě teď chová duch?“. Popisovat svět, je sice tvým úkolem, ale je naprosto v pořádku, když ho čas od času předáš i hráčům.
|
||||||
|
|
||||||
|
### ... se všichni na mě dívají, ale já nevím, co mám říct?
|
||||||
|
|
||||||
|
Nepropadej panice! Teď je vhodná chvíle udělat Vypravěčův tah. Přidej do příběhu něco nového, například nového žáka nebo neobjevenou místnost. Ať se stane něco nečekaného. Nebo se zeptej nějakou otázku. Pak se podívej, jak hlavní postavy reagují.
|
||||||
|
Pokud tě vývoj příběhu opravdu zavede do úzkých a ty nevíš kudy kam, je v pořádku říct: „Opravdu si nejsem jistý, co se stane dál!“. Můžeš dát krátkou přestávku, aby sis rozmyslel, jak pokračovat dál. Anebo se můžeš také zeptat hráčů, co by se, podle nich, mohlo stát. Nezapomeň, že se jedná o příběh, na kterém se podílíme společně!
|
||||||
|
|
||||||
|
### ... nevyřešíme všechny záhady?
|
||||||
|
|
||||||
|
Příběh můžeš ukončit, aniž bys odškrtl všechny Záhady. Pokud se zdá, že hráči jsou spokojeni s tím, jak příběh skončil, nemusíš si dělat starosti s nezodpovězenými otázkami.
|
||||||
|
Pokud hráči poukazují na všechny dosud nevyřešené Záhady, váš příběh možná ještě neskončil! Možná budete chtít hrát o něco déle. Nebo, pokud vám na celý příběh už dnes nezbývá čas, můžete si naplánovat další sezení.
|
||||||
|
|
||||||
|
Pokud nemůžeš udělat ani jedno, můžeš se hráčů zeptat: „Jaké jsou podle vás řešení Záhad?“. Pak se společně pokuste rychle vymyslet nějaké řešení všech nevyřešených Záhad.
|
||||||
|
|
||||||
|
### ...nevím, co kouzlo dělá?
|
||||||
|
|
||||||
|
List „KOUZLA“ obsahuje pouze názvy kouzel a zaklínadel. To je záměrné. Když někdo sesílá kouzlo, má tak hráč možnost sám popsat jeho účinek. Pokud tento účinek odpovídá názvu kouzla a připadá všem ostatním hráčům spravedlivý, jděte do toho.
|
||||||
|
Na listu „KOUZLA“ je několik návrhů, jak by některé druhy kouzel mohly vést ke Stavu nebo Stavu naopak zabránit. Většina kouzel však pouze působí na okolí nebo ostatní postavy, například způsobí levitaci věcí nebo přivodí postavě škytavku.
|
||||||
|
Nezapomeň, že k seslání kouzla musí čarodějka nebo čaroděj správně vyslovit zaklínadlo a mávnout hůlkou!
|
||||||
|
|
||||||
|
### ...moje skupina nemá chuť používat všechna pravidla?
|
||||||
|
Žádný problém! Můžete použít všechna nebo jen několik pravidel hry. Pokud chce vaše skupina hrát hru bez Stavů, nepoužívejte je. Pokud skupina nechcete zapisovat a škrtat Záhady, nepoužívejte je. Je to jen na vás!
|
||||||
|
|
||||||
|
### ...nevím něco o Harrym Potterovi, nebo někdo ví víc než já?
|
||||||
|
To je v pořádku. Tohle je příběh vaší skupiny, ne někoho jiného. Je v pořádku, že si vymýšlíš věci, které se hodí k tvému příběhu. Nemusíš se dokonale držet knih a filmů.
|
||||||
|
Pokud tě někdo v něčem ohledně světa opraví, řiď se tím - ale jen pokud to pro tvůj příběh dává smysl! Pokud někdo zdržuje příběh tím, že neustále opravuje lidi, jemně mu připomeň, že všichni dohromady tvoříte originální příběh. Dokonce i filmy změnily nebo vynechaly některé věci z knih, a přesto jsou skvělé!
|
||||||
|
Pokud něco opravdu potřebuješ vědět, vždycky můžeš vyprávění na pár vteřin přerušit a vyhledat si to na internetu.
|
||||||
|
|
||||||
|
### ...jsme na třídícím ceremoniálu a Moudrý klobouk chce abychom zazpívali písničku!
|
||||||
|
|
||||||
|
Tak společně zazpívejte písničku.
|
Loading…
Reference in a new issue