This commit is contained in:
Karel Košnar 2024-05-13 17:47:38 +02:00
commit 0b61ae9d42

View file

@ -19,12 +19,13 @@ Vysvětlení pravidel
-------------------
První sezení začni tím, že všem vysvětlíš, že se scházíte, abyste společně vytvořili originální příběh ze světa Harryho Pottera.
Každý z hráčů bude hrát jednu z hlavních postav tohoto příběhu. Ty budeš Vypravěčem, který hraje všechny a všechno ostatní. Budeš přitom popisovat svět a představovat nehráčské postavy, jako jsou učitelé a ostatní studenti. Budeš také provázet příběhem tím, že budeš klást otázky, představovat hrozby a/nebo záhadné události a pomáhat všem s pravidly.
Poté si společně projděte následující základní pravidla:
### TAHY
Kdykoli chce hráč něco udělat - například seslat kouzlo, ohromit učitele nebo se postavit tváří v tvář nestvůře - provede tah. Tahy jsou všechny různé akce, které mohou hráči provést v průběhu hry. Tahy hráčů říkají: "Kdykoli se stane tohle, stane se tahle další věc".
Hráči mají tři druhy tahů. Základní tahy se dějí, když hráči hází, aby zjistili, jak něco se něco stane. Magické tahy se dějí, když hráči sesílají kouzla. Famfrpálové tahy se dějí, když se hraje tzv. Famfrpálový zápas. I ty vypravěči máš tahy, ale fungují trochu jinak.
Pokud něco v příběhu vybídne k tahu, hráč musí tento tah provést. Když někdo provede tah, musí se v příběhu stát výsledek.
Kdykoli chce hráč něco udělat - například seslat kouzlo, ohromit učitele nebo se postavit tváří v tvář nestvůře - provede tah. Tahy jsou všechny různé akce, které mohou hráči provést v průběhu hry. Tahy hráčů říkají: "Udělám tohle, aby se stala tahle věc".
Hráči mají tři druhy tahů. Základní tahy se používají, když hráči hází, aby zjistili, jestli a jak se něco stane. Magické tahy se používají, když hráči sesílají kouzla. Famfrpálové tahy se používají, když se hraje tzv. Famfrpálový zápas. I ty vypravěči máš tahy, ale fungují trochu jinak.
Pokud něco v příběhu vybídne k tahu, hráč musí tento tah provést. Když někdo provede tah, musí se v příběhu odehrát výsledek.
Tahy můžeš vyvolat, ale každý by měl dávat pozor, kdy k nim dojde.
Pamatuj, že tahy se dějí pouze tehdy, když se v příběhu něco stane. Pokud někdo řekne: "Chci se postavit tváří v tvář nebezpečí", měl bys říct: "Skvělé, jak to uděláš?".
Pokud chceš, můžeš s hráči rychle projít základní tahy a magické tahy.
@ -49,7 +50,7 @@ Někdy se stane, že se postava čarodějky nebo čaroděj vyděsí, když čel
Osm možných Stavů je následujících: Vystrašený, Naštvaný, Vystresovaný, Žárlivý, V rozpacích, Zraněný, Prokletý a V bezvědomí.
Emocionální stavy jako Vystrašený, Rozzlobený, Vystresovaný, Žárlivý a Rozpačitý zmizí, když čarodějka nebo čaroděj podlehne svým negativním pocitům. Mohou být také odstraněny, pokud je jiná čarodějka nebo čaroděj utěšuje nebo podporuje, nebo změněny na jiný Stav, pokud tráví čas se svým mazlíčkem.
Emocionální stavy jako Vystrašený, Naštvaný, Vystresovaný, Žárlivý a V rozpačitý zmizí, když čarodějka nebo čaroděj podlehne svým negativním pocitům. Mohou být také odstraněny, pokud je jiná čarodějka nebo čaroděj utěšuje nebo podporuje, nebo změněny na jiný Stav, pokud stráví čas se svým mazlíčkem.
Fyzické stavy jako Zraněný, Prokletý a Bezvědomí musí být vyléčeny pomocí léků nebo kouzel.
@ -60,6 +61,6 @@ Každá čarodějka nebo čaroděj má malou zásobu Štěstí, kterou může v
### AGENDA
Všichni dohromady máte společnou agendu. Jedná se o tři cíle, kterých se všichni snažíte dosáhnout při hraní příběhu. Agenda vaší skupiny je následující:
1. Vykreslit kouzelnickou internátní školu. O kouzelnickém světě se dá vyprávět mnoho příběhů. Tento je však o Mladých čarodějkách a čarodějích ve škole. Vaším úkolem je tento příběh vyprávět a oživit.
2. Naplnit životy studentů tajemstvím, úžasem, nebezpečím a nadějí. Čas strávený mladou čarodějkou nebo čarodějem ve škole je mnohem víc než jen chození do třídy a zkoušení. Musí zažít zázraky, zodpovědět otázky a čelit hrozbám.
3. Zahrajte si a zjistěte, co se stane. Tato hra je o překvapení a spolupráci. Příběh budujete společně, scénu po scéně a sezení po sezení. Je v pořádku, když si jako vypravěč naplánuješ věci, které bys chtěl, aby se staly. Ale nakonec všechny výsledky záleží na hlavních postavách a kostkách.
1) Živě vykreslete kouzelnickou internátní školu. O širším kouzelnickém světě se dá vyprávět mnoho příběhů. Tento je však o mladých čarodějkách a čarodějích ve škole. Vaším úkolem je tento příběh vyprávět a oživit.
2) Naplňte životy studentů tajemstvím, úžasem, nebezpečím a nadějí. Čas strávený ve škole Čar a kouzel je mnohem víc, než jen sezení ve třídě a zkoušení. Musíte zažít zázraky, zodpovědět tajemné otázky a čelit netušeným hrozbám.
3) Zahrajte si a zjistěte, co se stane. Tato hra je o překvapení a spolupráci. Příběh budujete společně, scénu po scéně a sezení po sezení. Je v pořádku, když si jako vypravěč naplánuješ věci, které bys chtěl, aby se staly. Ale nakonec celý příběh a průběh hry záleží na hlavních postavách a kostkách.