Vítejte v Bradavicích! Právě se chystáte prožít příběh plný tajemství, přátelství, nebezpečí a kouzel. Tato příručka vás naučí, jak hru hrát, a provede vás prvním sezením. Příručku si musí přečíst pouze jeden hráč, Vypravěč. Všichni ostatní se mohou učit v průběhu hry. Tedy začněme!
Každý z hráčů bude hrát jednu z hlavních postav tohoto příběhu. Vy budete Vypravěčem, který hraje všechny a všechno ostatní. Budete přitom popisovat svět a představovat nehráčské postavy, jako jsou učitelé a ostatní studenti. Budete také ostatní provázet příběhem tím, že budete klást otázky, představovat hrozby a/nebo záhadné události a pomáhat všem s pravidly.
Prosím, projděte si následující základní pravidla:
Kdykoli chce hráč něco udělat - například seslat kouzlo, ohromit učitele nebo se postavit tváří v tvář nestvůře - provede tah. Tahy jsou všechny různé akce, které mohou hráči provést v průběhu hry. Tahy hráčů říkají: "Udělám tohle, aby se stala tahle věc".
Hráči mají tři druhy tahů. Základní tahy se používají, když hráči hází, aby zjistili, jestli a jak se něco stane. Magické tahy se používají, když hráči sesílají kouzla. Famfrpálové tahy se používají, když se hraje tzv. Famfrpálový zápas. I ty vypravěči máš tahy, ale fungují trochu jinak.
Pokud něco v příběhu vybídne k tahu, hráč musí tento tah provést. Když někdo provede tah, musí se v příběhu odehrát výsledek.
Pamatuj, že tahy se dějí pouze tehdy, když se v příběhu něco stane. Pokud někdo řekne: "Chci se postavit tváří v tvář nebezpečí", měl byste říct: "Skvělé, jak to uděláš?".
Každá čarodějka nebo čaroděj má pět vlastností, které ji charakterizují. Každá Vlastnost má číselnou hodnotu, která je kladná pro silné stránky nebo záporná pro slabé stránky. Jedná se o těchto pět vlastností: Statečnost, Lstivost, Intelekt, Věrnost a Magie.
Statečnost popisuje odvahu, čestnost a poctivost čarodějky nebo čaroděje.
Lstivost popisuje schopnost čarodějky nebo čaroděje někoho napálit, skrývat se, klamat nebo manipulovat.
Házením kostkami se určuje, co se v příběhu stane, když čaroděka nebo čaroděj udělá Tah, jehož výsledek je nejistý. Všechny základní Tahy říkají hráči, aby házel.
Postup je jednoduchý: Hráč hodí dvěma šestistěnnými kostkami a výsledky sečte. Poté přičte všechny příslušné vlastnosti nebo bonusy. Pokud je součet 10 nebo vyšší, uspěje. Pokud je výsledek mezi 7 a 9, uspěje, ale je to spojeno s určitou cenou nebo důsledkem. Pokud je 6 nebo méně, neuspějí, ale mohou si připsat bod zkušenosti. Hráči si sami řeknou, jak uspěli, ale ty (vypravěč) jim řekneš, co se stane, když při hodu neuspěli.
Někdy se stane, že se čarodějka nebo čaroděj vyděsí, když čelí příšeře, nebo je vystresovaná z příliš velkého množství školních úkolů, nebo žárlí na přítelovu zamilovanost. Mohou mít zlomenou ruku po pádu z koštěte nebo zjistí, že zvrací slimáky poté, co je zasáhla kletba. Tyto negativní stavy se nazývají Stavy. Stavy mohou být emocionální nebo fyzické. Když někdo neuspěje v Hodu, může si jako důsledek přivodit Stav.
Emocionální stavy jako Vystrašený, Naštvaný, Vystresovaný, Žárlivý a V rozpačitý zmizí, když čarodějka nebo čaroděj podlehne svým negativním pocitům. Mohou být také odstraněny, pokud je jiná čarodějka nebo čaroděj utěšuje nebo podporuje, nebo změněny na jiný Stav, pokud stráví čas se svým mazlíčkem.
Fyzické stavy jako Zraněný, Prokletý a Bezvědomí musí být vyléčeny pomocí léků nebo kouzel.
### ŠTĚSTÍ
Každá čarodějka nebo čaroděj má malou zásobu Štěstí, kterou může v případě nouze použít. Když chce hráč udělat něco, co by normálně nedokázal, například seslat kouzlo, které nezná, nebo provést nemožné chycení ve Famfrpálu, může si označit bod Štěstí, aby to dokázal. Každá čarodějka nebo čaroděj má 3 body Štěstí.
Nakonec mají všichni hráči společnou agendu. Jedná se o seznam tří cílů, kterých se všichni snažíte dosáhnout, při hraní příběhu. Agenda vaší skupiny je následující:
1) Živě vykreslete kouzelnickou internátní školu. O širším kouzelnickém světě se dá vyprávět mnoho příběhů. Tento je však o mladých čarodějkách a čarodějích ve škole. Vaším úkolem je tento příběh vyprávět a oživit.
2) Naplňte životy studentů tajemstvím, úžasem, nebezpečím a nadějí. Čas strávený ve škole Čar a kouzel je mnohem víc, než jen sezení ve třídě a zkoušení. Musíte zažít zázraky, zodpovědět tajemné otázky a čelit netušeným hrozbám.
3) Zahrajte si a zjistěte, co se stane. Tato hra je o překvapení a spolupráci. Příběh budujete společně, scénu po scéně a sezení po sezení. Je v pořádku, když si naplánujete věci, které byste chtěli, aby se staly. Ale nakonec všechny výsledky záleží na hlavních postavách a kostkách.